14 Ekim 2013 Pazartesi

KİTAP YORUMU #4 AYLAK ADAM- YUSUF ATILGAN

"Bana önerebileceğiniz kitap var mı?" diye kime sorsam bu kitap mutlaka önerilerin arasında oluyordu. Ben de bu önerilere daha fazla kayıtsız kalamadım ve hemen alıp okumaya başladım.


Kitap, herşeye karşı duran, sıradanlığı sevmeyen, herkes gibi düşünmeyen Bay C.' yi anlatıyor. Kahramanımızın bir işi yok, bulmak için de uğraşmıyor ama kafayı sokak adlarına takabiliyor. Böyle farklı bir adam, Aylak Adam.

Açıkçası ilk sayfalarda çok sıkıldım, sanırım bitiremeyeceğim deyip yarıda bırakmak istedim. Bu muymuş o kadar övdükleri kitap dedim. Başlarından hiçbir şey anlamadım, kim kimmiş, kim kime selam verdi, bu kimmiş, şu kimmiş soruları kafamın içinde dönüp durdu. 

Sayfalar ilerledikçe hem anlatıma hem de C.' ye alışmaya başladım. 

Kitabı "birşey olacak mı?" düşüncesiyle okumayın, daha çok bir durum romanı. Okurken "iyi ki okudum ama okumasam da olurdu" dedim fakat kitap bittikten sonra bazı düşünceler aldı beni. 

Geri dönüp baktığımda da altı çizili bir sürü cümle gördüm.En sevdiğim şu oldu mesela;

Yoksa her şey ben olmadığım zaman, benim olmadığım yerlerde mi oluyordu?

Geçmek bilmez, uzun 'üç-dört dakika' lar yaşamıştı; biliyordu.

Siz okudunuz mu, beğendiniz mi?

Sevgiyle Kalın!a


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder