24 Ekim 2013 Perşembe

KİTAP YORUMU #5 ÖLÜMÜN SÜT DİŞLERİ- OSMAN ŞAHİN

İnstagram' dan takip edenler kitap okumayı ne kadar çok sevdiğimi görürler. Bugün ise nasıl daha önce okumamışım dediğim bir kitaptan bahsedeceğim. Hatta birilerine kitap hediye etmem gerekirse kesinlikle alacağım kitaplardan biri olacak.



Bu kitabın adını bir süre önce bir yerde okumuştum ve o günden beri aklımdaydı. Biyografi tarzında yazılmış bir kitap ama yazar sadece çocukluğunun bir bölümünü anlatıyor sadece. 

Okurken çok üzüldüm hatta ağlamış bile olabilirim kimi yerlerde. Köy Enstitüsü sınavına girmek için yalınayak çıktığı yol çok etkiledi beni. Öyle fakirler ki bütün bir yolu yalın ayak gidiyor küçük Osman. 

Birgün kahvaltıda bir kitap okudum sen de çok seversin dedim babama, yazarını sordu. Osman Şahin' i nasıl bilmezsin dedi. Meğerse sadece ben değil bu ülkede yaşayan hemen hemen herkes tanıyormuş onu. 

Sitesinden şöyle bir alıntı yapayım mesela;


40 yıllık sanat yaşamında, 12 dile çevrilen öyküler; 

30 kitap ve Türk Edebiyatından en çok uyarlanan 23 filmiyle Türk Sinemasına Ulusal & Uluslararası sayısız ödül kazandıran 32 senaryoya imza atan Şahin'in... 


Yazarın kitaplarından sinemeya uyarlanan yapıtları yazdığım zaman siz de aslında yazarı tanıdığınızı anlayacaksınız.

Yağmurdan Sonra
Kurşun Adres Sormaz
Zincir 
Keriz
Derman
Kibar Feyzo
Avcı
Dönüş 
Kan
Kurbağalar

En kısa zamanda diğer hikayelerini de okuyacağım. Zaten babamda varmış 2 tane.

Ayakkabı numaran kaç diye sorulduğunda insanın ayağının numarası mı olurmuş diye şaşıran, okulda verilen sabunları kullanmayıp annesine götüren bu çocuğun sonunda böyle başarılı bir insan olması çok mutlu etti beni. Vay be! dedim=) 

Mutlaka öneriyorum, alın okuyun!

Sevgiyle Kalın!


2 yorum:

  1. Çok merak ettim bende okuyacaklarım listesine ekledim, bu arada yazarı bende duymamıştım :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kadar kitap okuyorum ben de ama yeni duydum. Neyse duyduk ya:)

      Sil