18 Eylül 2013 Çarşamba

NO POO AKIMI (şampuansız saç yıkama)

Saç bakımı ile ilgili bilgiler ararken karşılaştım bu akımla. Daha önce çok defa yazdım yine yazayım, çok çok yağlı saçlarım var. Yağlı saçlara sahip olanlar bilir bunun ne büyük problem olduğunu. Kafanıza estiği gibi hareket edemezsiniz, saçlarınız hep yeni yıkanmış olmalı. 1 gün önce yıkanmış saçlar bile 1 aydır yıkanmamış görünüyor, ne kadar sinir bozucu bir durum tahmin edersiniz. Çok yakın akrabalarım evinde bile, sırf bu yüzden, kalmaktan çekiniyorum. 1 hafta saç yıkamayıp aynı saçla dolaşan şanslı insanlar biliyorum ben ya. Kuaförde fön çektireceğim mesela, hemen saçımı yıkayıp kuaföre koşuyorum aman kirlenmesin diye. 
Hiçbir şampuanın ya da saç bakım ürününün bu derde deva olmadığını anladım artık. Pahalısını da kullandım ucuzunu da ama hiçbir fark bulamadım. 
İşte yine böyle saçlarımdan sıkıldığım bir gün bu akımı keşfettim. Adı No Poo yani şampuansız saç temizliği. İlk etapta adı çok ilginç geldi ve okudukça da neden olmasın dedim. 
Peki bu nasıl oluyor?


Burada aslında istenen saçı sadece su ile temizlemek ama tabi ki bu hemen mümkün değil. Bu aşamaya gelene kadar belli bir süre geçmesi gerekiyor ve bu sürede de şampuan ve saç kremini hayatımızdan çıkarıp onun yerine KARBONAT ve ELMA SİRKESİ kullanıyorsunuz.

Bu akımın asıl amacı saçı maruz kaldığı kimyasallardan "arındırmak". Benim bunu denemek istemekte ki amacım saçımın daha canlı, daha temiz ve daha parlak görünmesini sağlamak ama okuduğum kadarıyla birçok saç derisi problemini de (ingiliz karbonatının zayıflamaya bile yaradıgını okudum) önlüyormuş. Benim böyle bir problemim olmadığı için bu konuya fazla girmeyeceğim. 

ŞAMPUAN yerine KARBONAT kullanıyoruz. Marketlerde satılan karbonat değil, eczanelerde satılan karbonattan alacaksınız. Bugün 1-2 eczaneye sordum , baya şaşkın yüzüme baktılar=) Ama sonunda buldum, adı İNGİLİZ KARBONATI olarak geçiyor. Yalnız şöyle birşey var; Metro gibi büyük marketlerde kilo ile çok daha uygun fiyata satılıyormuş, ben eczaneden 100 gr 3 TL' ye aldım. 

1 su bardağı ılık suya, 1 çorba kaşığı karbonat ilave ediliyor deniyor ama tabi bu saçın yapısına, boyuna göre değişebilir. Buradaki önemli noktada karbonatı iyice eritmek.  Saçımızı ıslatıp özellikle saç diplerine yedirerek şampuan gibi uyguluyoruz bu karışımı. Ben bunun için Gratis' den bu ürünleri aldım. 

SAÇ KREMİ yerine ise ELMA SİRKESİ kullanıyoruz. Bu akımı denemeyecekseniz bile elma sirkesini kesinlikle tavsiye ederim. Elma sirkesini son durulama suyuna katarak kullanmıştım bir zaman. Sirke bitince yenisini almadım sonra unuttum gitti. Kesinlikle faydasını görmüştüm.

1 su bardağı suya, 1 çorba kaşığı elma sirkesi ilave ediliyor. Bunu da daha çok saç uçlarına yediriyoruz. Özellikle yağlı saçlarınız varsa diplere değdirmemekte fayda var. 

Saçlarınız yağlı , kalın telli ise daha çok karbonat, zayıf, ince telli, kuru ise daha az karbonat kullanıyorsunuz. Ama tabi bu miktarları kendiniz yıkadıkça ayarlarsınız. 

Bir de tabiki saçın bu yeni duruma alışması var. Bu geçiş süreci de saçın yapısına göre değişiyormuş. Kimi saç 2 haftada alışırken kimi saç 6 haftada düzene giriyormuş. İlk günler saçınız çok fazla yağlanabilir bunun sebebi de saçın yağ dengesinin düzene girmesi. 

Yazılanlar çok olumlu, her zaman olmasa bile arada saçlar arındırılabilir bence. Hazır bu aralar evdeyim neden denemeyeyim dedim. Bu hafta içinde ben de denemeye başlayacağım ve buradan kullandıkça detayları yazacağım.

Çok heyecanlıyım açıkçası=) 

Google' da aradığınızda yabancıların yazılarını zaten bulacaksınız. Ülkemizden bu akımı deneyenlerin deneyimlerinin linkini vereyim;




İlk yıkamada saçların kokusu değişiyor ve inanılmaz güzel kokuyormuş. Sırf bunu bile çok merak ediyorum.

Bu yöntemi uygulayanlar bir süre sonra karbonatı da bırakıp sadece su ile saçlarını temizliyorlarmış.

Bakalım neler olacak?

13 yorum:

  1. Acaba saçını çok sıcak suyla mı yıkıyorsun. Bu saçın dengesini bozup yağlandırıyormuş. Ilık suyla yıkamak gerekiyormuş saçları.Merak ettim işe yarıyor mu bekliyorum postunu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok özellikle ona dikkat ediyorum=/ Saçlarım bildim bileli böyle. Ben de merak ediyorum neler olacak=)

      Sil
  2. Ahaa şahanesin ya ^_^ Ne zamandır okuduğum en eğlenceli saç bakımı yazısı oldu ki ben de farklı versiyonunu deneyebilirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. =))Beğenmene sevindim. Benim çok kafama yattı ama çok sabır gerektien bir süreç Her yolu deniyoruz bir de bunu deneyeyim=)

      Sil
  3. Canim cok guzel yazmissin bende cok merak ettim ama bir sure sonra sadece suyla yikiyorlarmis diyince sasirdim ben ne sacimi ne elimi ne yuzumu sadce su ile yikayamayan biriyirm cunku sadece suyun temizlemede basarili oldugunu dusunmuyorm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de cok şaşırdım ama gerçekten sadece su kullananlar varmış. Benim bu saçımın sadece suyla temizlenebileceğine asla inanmam. Ama olduğunu düşünsene, ne büyük kolaylık:) uzun süre devam edebilirsem bekleyip göreceğiz.

      Sil
  4. Öncelikle tebrik etmek istiyorum.Uzuun zamandır bloglarda böyle güzel ve farklı bir yazı okumamıştım.Geçen gün de bloğumda yer verdiğim gibi saç dökülmelerim arttı son zamanlarda.Bunun sebebi de çok yüksek ihtimalle kulladığım şampuan.Zeytinyağlı sabunla yıkadım ama yağlı yağlı oldu saçlarım.Bu yöntem de neden denenmesin dedikelerimden oldu.Bu arada 50 lira hediye çeki çekilişim var katılmak istersen beklerim.Tekrar tebrikler.Güzel post ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeytinyağlı sabun da çok iyi aslında ama sabretmek gerekiyor işte. Bunun ilk kullanımları da kötü olacak büyük ihtimal umarım sabredebilirim. Beğenmene sevindim=) Hemen bakıyorum

      Sil
  5. Yaşadığınız yağlı saç sorununu dibine kadar ben de yaşıyorum,takipteyim umarım iyi sonuç alırsınız.

    YanıtlaSil
  6. Bir su bardagı suya 1kaşık karbonatı ekledim ve iyice erittim karbonatı peki bu karışımı her yıkamada ne kadar dökecegim ?

    YanıtlaSil
  7. Bu bir bardak sulu karbonattan her yıkamada ne kadarını kullanacaz?

    YanıtlaSil